همیشگی

همیشگی

همیشگی

همیشگی

کلمات قوی و کلمات ضعیف

یادمه یکی از اساتید می گفت وقتی دارید صحبتی می کنید که می خواهید طرف قبول کنه، از کلمات قوی استفاده کنید. منظورش این بود که مثلا بجای اینکه بگید فلا چیر ممکنه خوب جواب بده با قدرت بگید بطور تایید شده جواب داد و غیره.

این نوع صحبت کردن یک اطمینان خاطری به مخاطب می ده و شک را از بین می بره. به نظر استفاده از کلمات قوی در محاورات اثباتی بسیار موثرتر است.

مهاجرت آری یا خیر؟

خیلی وقتها به مهاجرت فکر می کنم. البته می دانم که مهاجرت بهتر است در ابتدای جوانی انجام شود تا بتوان با محیط جدید اخت شد ولی هنگامی که مشکلات و ناملایمات زیاد می شود باز به فکر مهاجرت می افتم. در حال حاضر بهترین توصیه ای که می توان به یک جوان کرد مهاجرت است و ساختن زندگی خود از ابتدا در یک محیط سالم است. 

ولی وقتی به عمق قضیه فکر می کنم تاسف می خورم. چرا باید سرمایه های ما پس از آماده شدن به خارج از کشور هدایت شوند؟ واقعا این همه هزینه برای آموزش و پرورش یک فرد را بطور آماده تحویل آن کشور می دهیم.

ولی چه می شود کرد؟


کاش می شد که نشه

اپلیکیشن ها

توی بازار اپلیکیشن ها رقابت شدید بین ارائه دهنده های سرویس های مختلف در گرفته است. اگر در این حوزه کمی کنجکاو شوید مشاهده می کنید که هر روز یک اپلیکیشن جدید ایجاد می شود ولی متاسفانه اکثرا بعد از چند وقت با شکست روبرو می شوند. خب چرا؟

یکی از دلایل اصلی آن را می توان عدم توجه به بازاریابی اونها دانست. بسیاری از افراد صرفا با داشتن یک ایده خوب شروع به ایجاد یک اپلیکیشن می کنند که اتفاقا بسیاری از این ایده ها هم ناب هستند. ولی به نکته اصلی که بازاریابی و فروش است دقت نمی کنند. به این دلیل نمی توانند سهم مناسبی را از بازار کسب کنند و شکست می خورند.

بنابراین توصیه می شود که قبل از راه اندازی یک اپلیکیشن حتما به انتهای کار که همان فروش است به دقت فکر کنید

یه سوال چرا مردمک چشم گربه ها گرد نیست

جالبه که چرا مردمک چشم گربه ها عمودی است؟

مطلب زیر را پیدا کردم. ولی راستش خیلی توجیه نشدم

گربه ها و سایر شکارگرانی که مردمک های خط مانند دارند به منظور تخمین فواصل افقی، از روش تاری استفاده می کنند. به منظور به حداکثر رسانی تاری، مردمک بایستی باز شود و برای به حداکثرسازی تاری جهت خطوط افقی، مردمک بایستی از بالا تا پایین گشاد شود. به بیان دیگر شکل ایده آل مردمک آنست که به صورت افقی باریک شده و به لحاظ عمودی نیز گشاد می شود، مخصوصا در مورد گربه ها.

پروین اعتصامی

رخشندهٔ اعتصامی معروف به پروین اعتصامی در ۲۵ اسفند ۱۲۸۵ خورشیدی در شهر تبریز به دنیا آمد. پدرش یوسف اعتصامی آشتیانی (اعتصام الملک) از رجال نامی و نویسندگان و مترجمان مشهور اواخر دورهٔ قاجار بود. در کودکی با خانواده به تهران آمد. پایان‌نامهٔ تحصیلی خود را از مدرسهٔ آمریکایی تهران گرفت و در همانجا شروع به تدریس کرد. پیوند زناشویی وی با پسر عمویش بیش از دو و نیم ماه دوام نداشت. وی پس از جدایی از همسر، مدتی کتابدار کتابخانهٔ دانشسرای عالی بود. دیوان اشعار وی بالغ بر ۲۵۰۰ بیت است. وی در فروردین ۱۳۲۰ شمسی به علت ابتلا به حصبه درگذشت و در قم به خاک سپرده شد.